In atentia studentilor anului 2 Ecologie, 2009-2010

 

Intregul semestru ati beneficiat - conforma sistemului american pe care il practic in mod continuu din 1992 – de “bulgari de feedback” pentru ca ati primit, dupa fiecare lucrare practica, nota cuvenita si ati avut posibilitatea sa clarificam, impreuna, orice notiuni si subtilitati de gandire statistica explicate de mine insuficient de convingator ori care au fost asimilate de catre unii dintre voi, mai greu.

Tot ca in sistemul american, ati beneficiat dupa fiecare curs si  unele lucrari practice, de material scris. Acesta nu a fost insa format din sumare note de curs, ci au fost piese adecvate seriei voastre. Unele materiale au continut chiar sectiuni intregi din carti scrise in colaborare romano-americana, carti validate pe mai multe serii, inclusiv si din alte universitati, si prin mai multe editii.

 

            Examenul a fost organinzat – asa cum v-am anuntat – dupa modelul lucrarilor practice si cu facilitatea de a cunoaste si exersa, in prealabil, toate cele peste 100 de probleme / intrebari, din care calculatorul alege – pentru proba scrisa – in mod pseudoaleator, cate un subset diferit de cate 15 intrebari pentru fiecare student. La proba orala, la fel ca la toate cele 12 lucrari practice, am stabilit ca voi discuta, cu fiecare student, problemele la care nu a raspuns ori nu a raspuns corect la proba scrisa (pe calculator). 

            Examenul a avut insa si doua surprize:

1.     Cele 15 intrebari primite de catre ficare student s-au repetat, in cadrul probei scrise (pe calculator), reformulate insa intr-o alta versiune neexersata in prelabil si cu un timp de lucru mai mare decat in prima runda. Am procedat astfel pentru a sanctiona invatarea mecanica, pe dinafara, fara intelegerea problemelor, tendinta pe care am descurajat-o permanent.

2.     Am incercat sa asigur cele mai “curate” conditii de examen, inclusiv cerand ca toate telefoanele sa fie inchise si verificand prin instrumente adecvate, inexistenta vreunui telefon deschis.

In aceste conditii, doar prin doua probe de examen, s-a obtinut rezultatul statistic produs de peste 12 probe din invatarea continua, din timpul semestrului: distributia bimodala care a aparut, la scorurile cumulative, dupa fiecare lucrare practica, inclusiv in final, la calcularea Notei de Invatare Continua (NIC).        

         Notele finale au fost afisate la facultate dar fara detaliile de calcul. Nu le-am afisat in mod intentionat, pentru ca ma astept ca acei studenti care au asimilat biostatistica ca mod de gandire si actiune sa poata deduce intreagul lant de decizii luate in acest examen. In consecinta, toti studentii acestei serii au ca:

 

Prima tema de vacanta, sa studieze (1) distributia NIC, (2) rezultatele celor trei examene prin care au trecut multi studenti din seria anterioara, Eco2-08, (3) “filozofia” testelor binare, (4) Anexa 3 - Performanta, sisteme de notare si reguli de promovare si sa deduca modul in care a fost construita decizia la acest examen. Altfel spus, cine a asimilat biostatistica la nivel de mod de gandire si actiune ar fi trebuit sa se astepte la un asemena examen si rezultat.

Stiu ca este o tema dificila, deoarece un singur semestru de biostatistica este total insuficient pentru acest nivel de aprofundare. In aceasta serie exista totusi cativa studenti adevarati (nu doar simpli audienti) si cu o minte nepervertita inca complet, care s-ar putea sa faca saltul de “a pune la treaba” modul de gandire si actiune pe care am incercat sa-l transmit in conditii atat de vitrege (vezi comentariile din Situatia in sesiunea iunie 10, a seriei anterioare).

         Astept pe adresa mea de e-mail, pana la 15 iulie, incercari de rezolvare a acestei teme. Rezolvarile suficient de corecte vor fi bonificate.

[Dupa 15 iulie, voi publica “modul de calcul” al notei finale]

         Dupa terminarea sesiunii (18 iunie 10) va propun un set de consultatii (ca o forma occidentala de cursuri de vara) pentru aprofundarea gandirii biostatistice, inclusiv pentru cresterea sanselor de promovare ale celor care au de repetat examenul. Astept pe e-mail propuneri de program, forma de lucru, lista de amatori, perioada de desfasurare etc.

 

8 aug 10

         Nu am primit decat o incercare de rezolvare a temei propusa mai sus. Rezultat previzibil, caci dupa doar un semestru de practicare a gandirii biostatistice nu este posibil sa se rezolve nici macar o aplicatie relativ simpla, chiar daca in aceasta serie exista cativa studenti care, in conditii normale, ar putea sa asimileze acest mod de gandire.

         Rezolvarea relativ codificata a temei o gasiti aici. Ea este prezentata, in mod intentionat, nu foarte detaliat si explicit pentru ca sa constituie un ajutor (un set de indicatii) pentru aceeasi tema propusa in continuare (a doua tema de vacanta).

 

       Date IMPORTANTE:

          14 sept. 10 ora 10 - prima consultatie

               Urmatoarele consultatii: sambata 18 sept. si luni 20 sept. ora 10

          21 sept. 10 ora 10 - Examen de restante si mariri

 

25 sept 10

           Notele la sesiunea de restante SEPT. 2010

           O veste buna si una proasta (pentru "compensare"):

              - au promovat 4 studenti

              - vom lucra impreuna si in anul III

           care este cea buna si care este cea proasta, alege fiecare dupa "destinul" (a se citi creierul) sau.

 

2 ian. 11

           Consultatii pentru sesiunea de iarna 2011, de regula, vinerea ora 11, sala 406, Bulandra.

           S-au tinut deja doua consultatii pe 10 si 17 dec. 2010.   

           Urmatoarea consultatie sambata 8 ian. 11, ora 11. Va astept cu intrebari "punctuale".

           Cei interesati sunt rugati sa-si anunte participarea prin e-mail pana vineri 7 ian, ora 20.

 

           Miercuri 2 feb ora 11 ultima consultatie. 

           Cei interesati sunt rugati sa-si anunte participarea la consultatie si examen, prin e-mail, pana marti 1 feb, ora 20.

Vineri 4 feb. ora 11 -  Restanta la Biostatistica. Sunt incurajati sa participe cei care au fost la cel putin o consultatie.

 

Material ajutator pentru examen

 

Notele la sesiunea de restante IAN.-FEB. 2011

LD