In atentia studentilor anului 2 Ecologie, 2010-2011

Pentru a opta in cunostiinta de cauza intre cursurile:

 

I. Statistica ecologica

II. Modelarea proceselor ecologice

 

va invit sa dati click pe fiecare din cele doua titluri de deasupra si sa examinati cuprinsurile a doua manuale pentru aceste discipline.

 

Manualul I este la 6-a editie - din care 5 editii in colaborare romano-americana - si a fost testat si validat pe mai mult de 1000 de studenti din mai multe universitati din tara si chiar unii studenti din SUA.

 

In principiu, cursul II - pentru a fi inteles si asimilat serios - presupune asimilarea la nivel de deprindere de gandire a cursului I. Afirmatia se bazeaza pe literatura internationala de specialitate si pe experienta mea de doua decenii ca specialist in aceste domenii (pentru detaliia se vedea CV).

 

Manualul II este la prima editie, in colaborare cu un fost student al sectiei pe care l-am format si sustinut sa aprofundeze statistica ecologica in SUA printr-un master in domeniu, doctorat in biologie si activitate stiintifica si didactica (in total 7 ani in SUA). A ajuns astfel la un excelent nivel pentru abordarea modelarii proceselor ecologice.

 

         Nota importanta: Cele de mai sus nu reprezinta o simpla opinie (la care are dreptul, desigur, oricine), ci viziunea specialistului care a asigurat si va asigura aceste cursuri.

        Nota suplimentara:

Cursurile optionale (ca si cele facultative) fac parte din strategia universitatii care vizeaza „o flexibilitate sporită în construirea rutelor proprii de studii. Acest sistem de organizare solicită responsabilitatea studenţilor în alcătuirea traseelor didactice, le oferă posibilitatea să-şi construiască liber o cultură pluridisciplinară, bazată pe o opţiune responsabilă ce include reflexul de adaptabilitate.” cf. Art. 22.(1). Carta universitara (http://www.unibuc.ro/ro/carta_universitara, 2 oct 2010).

 

“(5) Formatiunile de studiu si dimensiunile acestora se stabilesc de senatele universitare, la propunerea consiliilor facultatilor, în urmatoarele conditii:

a)     în învatamântul universitar: grupa de studii cuprinde în medie 20 de studenti, dar nu mai putin de 13 si nu mai mult de 25; subgrupa de studii pentru aplicatii si lucrari practice cuprinde în medie 10 studenti, dar nu mai putin de 7 si nu mai mult de 13;” ...

b)      c) la disciplinele optionale si facultative, formatiunile de studiu cuprind cel putin 5 studenti.” cf. Art. 84. din Statutul personalului didactic, Legea nr. 128/1997 modificata prin Legea nr.349/14 iulie 2004

(http://www.edu.ro/index.php/articles/text/3605, 2 oct 2010)

 

Petru o decizie responsabila este nevoie de informatii cat mai corecte si complete. De aceea, pun la dispozitia studentilor si urmatoarele informatii.

 

Programele analitice oficiale:

Statistica ecologica

Modelarea proceselor ecologice

 

Programa propusa de specialist

 

Observatii:

-         Etapele de calibrare, verificare si validare a modelelor presupun (pentru un invatamant de calitate) o stapanire consistenta a gandirii statistice, dar la rubrica „Discipline anterior absolvite” nu este mentionat decat cursul de Ecosisteme.

-         Aparatul matematic atrenat (vezi ecuatii diferentiale) trebuie stapanit la nivel operational, dar la rubrica „Discipline anterior absolvite” nu este mentionat decat cursul de Ecosisteme.

-         Nu este indicata nicio bibliografie, probabil pentru ca s-a realizat faptul ca:

-         o programa analitica pentru un asemenea curs optional se poate face doar dupa testarea studentilor (la inteligenta abstracta, deprinderi de lucru matematice in domeniul ecuatiilor diferentiale si al prelucrarilor statistice) si identificarea a cel putin 5 amatori pentru aceasta disciplina. Doar in raport cu nivelul acestora se poate stabili o formula de curs inteligibila si utila.

 

                         

            Atentionare:

            Din pacate, in mediul romanesc se pare ca respectarea legii este dominata de respectarea cutumelor (obiceiurilor) bune ori, prea adesea, rele. Una dintre aceste cutume este aplicarea democratiei in decizii in care este competent doar specialistul sau in probleme care tin exclusiv de optiunea individuala.

Pentru prima situatie putem da exemplul urmator:

Se ajunge sa se sustina ca „soarele se invarteste in jurul pamantului” pentru ca majoritatea romanilor cred acest lucru (exemplu, din nefericire, aproape real, inspirat dintr-un sondaj din care a rezultat ca 40% dintre romani cred acest lucru) in loc sa se apeleze la specialist si sa fie difuzat in masa ce spune acesta.

Pentru a doua situatie, exemplul poate fi ideea de a obliga minoritatea sa se supuna majoritatii alegand acelasi optional, cand „filozofia” optionalelor este tocmai posibilitatea de a alege individual, dupa cum rezulta din legea 128/1997 care, referindu-se la „rute proprii de studii”, permite – pentru optionale - formatiuni de lucru de peste 5 studenti, nu doar de peste 13 (minimul grupei pentru cursurile obligatorii), ori doar peste 7 (minimul semigrupei pentru lucrarile practice obligatorii).

 

Situatia la zi a punctajelor cumulate si a Notelor de Invatare Continua (NIC)

 

           Examenul din prima sesiune (16  ian - 5 feb 2011):

           - luni 31 ian (grupa 2), ora 10,

           - marti 1 feb (grupa 1) ora 10.

 

Material ajutator pentru examen

 

Sinteza opiniilor studentilor anului 2 Ecologie (2010-2011) asupra consumului de droguri

 

Rezultatele dupa prima sesiune (ianuarie-februarie 2011)

 

RESTANTE sept.2011

Nota 5 a fost acordata studentilor care s-au plasat in zona exigentelor minimale (putin peste sau chiar sub),

fenomen generat de aberatii ale politicii si legii invatamantului si ale aplicarii acestora.

(A se vedea http://www.supradotati.ro/resurse/analiza_sistemului_universitar.pdf)